Chyba każdy, kto poważnie rozważał zwiększenie swojej obecności w internecie, natknął się na informacje o pozycjonowaniu stron internetowych. Jest ono przedstawiane jako skuteczny sposób na zwiększenie liczby odwiedzin i generowanego „ruchu” na stronie. Czy faktycznie pozycjonowanie stron internetowych jest działaniem potrzebnym i niezbędnym do skutecznej obecności w sieci? Jak przebiega cały proces? Czy pozycjonowanie zawsze jest drogie?
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowania stron Warszawa to wielopłaszczyznowe dostosowanie nie tylko strony do wymagań stawianych przez wyszukiwarki internetowe, ale również pracy nad przekierowaniami prowadzącymi do jej zawartości, optymalizacją kodu i struktury. Celem tych działań jest podniesienie jej pozycji pośród wyników wyświetlanych przez wyszukiwarki internetowe (głównie Google, stanowiące niemal 100% rynku w Polsce, niewielki udział Bing i Yandex), tak, aby osoby wyszukujące określonej frazy w internecie, jak najwcześniej natknęły się na naszą ofertę i zdecydowały się na skorzystanie z proponowanych rozwiązań lub zobaczyły wyświetlane reklamy.
Dobrze przygotowane i opracowane pozycjonowanie dzięki zoptymalizowaniu pod algorytmy wyszukiwarki pozwala na skuteczną i dość szybką poprawę pozycji (choć tu nie można mówić o dniach – raczej do tego potrzebne są tygodnie, a nawet miesiące). Do tego dochodzi promowanie strony w postaci linków ze stron partnerskich, regularne dodawanie wartościowego „contentu” i optymalizacja wyrażeń kluczowych (SEO). Najbardziej liczące się są oczywiście pozycje od 1 do 3, bowiem właśnie na nie poświęcają najwięcej uwagi internauci. TOP 5 ma jeszcze dość wysoką wartość, jednak znalezienie się poza czołówką nie powinno już nas interesować.
Ile to kosztuje i czy ma to sens?
Nie sposób podać jednej, wspólnej ceny na skuteczne usługi pozycjonowania stron internetowych. Jest zbyt wiele zmiennych, które należy wziąć pod uwagę – z tego powodu, podobnie jak nie istnieją uniwersalne rozwiązania dla wszystkich, tak nie istnieją uniwersalne ceny i każda wycena będzie różna. Większość agencji podchodzących profesjonalnie do tego zagadnienia rozlicza się obecnie w ramach stałej, comiesięcznej opłaty, która gwarantuje regularne i dopasowane rozwiązania i pozwala na wygodniejsze budżetowanie.
Jakie rezultaty może przynieść pozycjonowanie? W wielu przypadkach są one naprawdę spektakularne i pozwalają na nawet kilkukrotne zwiększenie sprzedaży. Niekiedy podjęcie takich działań pozwala po prostu na stabilny wzrost sprzedaży. Jednak niezależnie od oczekiwać – o silną obecność w internecie musisz zadbać!